Wednesday, December 12, 2007

en tomte har smygit sig in i min tomtefria-zon(!)

Nu är det kört - mamma har haft sin årliga julpyntar "allt ska fram innan lucia" - dag och huset är fullständigt översvämmat med tomtar och ..troll.. nej ännu mera tomtar menar jag såklart.
Själv strejkar jag och ska på sin höjd hänga upp mina julkulor i fönstret men nu ser jag till min förskräckelse att mamma lurat in en tomte i Mitt rum ändå.
Nu är jag så hungrig så jag orkar inte bry mig - julbord väntar och jag har därför inte ätit speciellt mkt idag, har för övrigt varit ledig både idag och igår - jätte skönt faktiskt, spec efter ett jobbigt pass i måndags då jag stötte på första bitchen bland personalen som brukar vara hur gullig som helst, fattar inte hur jag kunde störa mig så mycket men ja, vissa människor går man väl helt enkelt inte ihop med.
Lite julklappsshopping blev det som tur var igår för annars vet jag inte hur jag ska hinna.. men nu är det lite under kontroll så det känns skönt.

No comments: