Thursday, September 13, 2007

igår - eller egentligen idag..

00:14 Eftersom söta lilla milla (hon är hemma igen!) ligger och sover är internet avstängt så jag får klara mig utan och bloggar “offline”. En snabbgenomgång av veckan - måndag: på svampjakt iskogen med marre och malin, inga hundar med den här gången men malin borde träna svampsökning med dom eftersom vi knappast hittade några, ätbara, i alla fall.. Malin fann tillslut en enda stor kantarell men efter det gav vi (jag "nu har jag fått nog!") upp - dubbel step efter det. Tisdag - släpade mig upp till naprapaten och det var förhoppningsvis sista besöket på ett tag! Koncore efter det. Onsdag - idag alltså eller det blir igår - försökt städa lägenheten som är i en enda röra - har blivit lite bättre när jag trollat bort vissa saker, det är dålig feng shu eller vad det nu kallas att ha så mycket prylar överallt, försökte tänka mig utifrån en gäst perspektiv eftersom man själv är så van vid att allt bara finns där. Aerobic var dagens träning, det går alltså bra på träningsfronten.
Imorrn ska jag till stan en sväng för att handla lite godsaker till fredag - min födelsedag!
Att fylla år en fredag eller lördag så att man kan fira samma dag är ju kul. Men 19 känns lite konstigt? Lite samma känsla som att fylla 17 - jaha liksom, det är ändå inget som förändras? Skulle lika gärna kunna fylla 20 fast den där tvåan känns som att man genast blir mycket äldre.. Men då kan man åtminstone roa sig med att man får köpa från systemet(!) något jag och m har tänkbara scenarion om hur det kommer att sluta, om dom inte hinner stänga innan vi överhuvudtaget bestämt oss för vad vi ska ha.
Det är ingen idé att jag går och lägger mig förens mina ögonlock faller ihop, jag hatar att inte kunna somna..
Men nu ska det kanske gå, lite att hinna med imorgon och jag behöver min skönhetssömn!

1 comment:

Anonymous said...

Grattis :D <3 !!!