Saturday, August 18, 2007

allt och lite till

Mitt stora problem är att jag tänker för mycket, jag tror inte att det är hälsosamt. En del av mig låtet fantasin skena iväg utan att jag kan stoppa den och konversationer och tänkbara scenarion som kan inträffa spelas upp framför mina ögon madan jag försöker komma på bra svar och lösningar till allt jag hittar på. Den andra delen av mig, som är lite mer realistisk och kvar på jorden ifrågasätter detta beteende och undrar vad fan det ska vara bra för när vissa händelser inte ens kommer inträffa. Men vad vet jag, de kanske det göra och då har jag redan klurat ut ett listigt svar eller lösning? Som om jag kommer komma ihåg det? I alla fall, vad jag skulle behöva är ett minnessåll (från harry potter boken såklart) och rensa ut lite onödiga tankar för det finns för många just nu.

Har överleft veckan med två lediga dagar och ja, tiden går fort.. Märker jag speciellt när jag tittar på dataschemat i salongen, inte så långt kvar att jobba(!)
Nej nu ska jag fixa mig.. Iväg på bio med M, Oceans 13 ("Det handlar inte om pengar. Den här gången är det personligt.") ?

No comments: