Monday, August 27, 2007

tea party

Sitter i millas rum och tittar ut genom fönstret där gula löv börjat skymta i träden, härligt,
annars har det varit (för) varmt i helgen, till och med kunnat sola men nu är det kyligare än på länge. Eftersom A fyllde år igår (19! känn dig gammal ;P) gick vi ut och åt, suchibuffe var det tänkt men när vi kom dit visade sig utbudet av sushi vara utplockat så det blev lite annat.. sen drog vi vidare för en drink, mysigt att sitte ute under värmelampor och bara vara.. tog sista tåget hem till issa med marre och sov över där.

Att jag inte sitter i mitt rum är för att det är nymålat och allt är fortfarande kaos men färgen blev jätte snygg, men målare är nog inget yrke för mig(!). Skulle egentligen inte ens sitta här nu utan börjat jobba precis men så ringde de från salongen och det hade tydligen blivit återbud, och jag protesterade inte direkt mot att stanna hemma.
Ska väll försöka få tillbaks allt på sin plats i mitt rum, kommer bli intressant och hitta alla grejer som jag bara slängt ner i lådor, men det mesta har faktiskt en tendens att dyka upp förr eller senare - vilket är tur för mig eftersom jag alltid har saker på vift.

Idag börjar äntligen gymmix - och kvällens pass blir dubbel step, känner mig inte så redo än men det kommer bli skönt, mina nya träningsbyxor ska invigas!

No comments: