Thursday, May 24, 2007

för alla stunder vi haft

Lyckad shoppingdag igår! - lyckades bocka av det mesta på min shoppinglista och en del impulsköp.. När jag sedan mötte upp mamma med massa påsar var jag helt slut - lite bättre efter mat och så fixade vi hennes "utklädnad" till 50-60 tals festen, ska hjälpa henne med håret imorgon (och gå tidigare från praktik)..
så vart var jag? bloggandet avbröts av en sväng till centrum för att köpa en blomma till salongen - fixa/äta middag - och nu måste jag spana in hm-paketet..
orkar inte prova just nu (för mätt) och snart blir det ombyte till ridning, borde äntligen kunna rida men lite segt att släpa sig dit, blir nog bra när jag väl är i stallet..

Dagen har egentligen varit ganska skön men jag är ändå trött(?) låg och solade en stund på balkongen och åt jordgubbar när jag kom hem från skolan - där hade vi bara mentor; planering av hur vårt lakan ska se ut: NU ÄR DET KLIPPT - Döskalle (vi fortsätter med pirat-temat) och en sax under, Pratbubbla: "Vad hårligt!" , haha det är hv humor på hög(?) nivå, sen lunch , åh jag kommer sakna maten (och sällskapet) försökte oss på en sammanfattning av allt som hänt sedan ettan - en hel del om man säger så, människor som förändrats, kurser vi läst, lärare vi haft och andra händelser och påhitt.. Det känns det lite sorgligt att lämna allt men det kanske ändå är dags att gå vidare? men det är bara så overkligt att vi tar studenten nästa vecka!

Inte tid för mer eftertanke.. Nu; iväg till ridning!

update: mysigt att vara tillbaks i stallet, gjorde i ordning Techno men när jag skulle släpa ut honom från boxen kände jag att något var fel och mycket riktigt var han halt, stackars liten, då fick jag ta Norton istället som redan var uppvärmd och därför satte vi igång med trav direkt och tuffa ridövningar ( ja det var iaf tufft för mig som känner mig helt ur form) och värsta träningsverken har jag nu men det gick bra med benet.., Norton gick hur som helst jätte fint och så ska vi tydligen rida dressyrpogram med domare nästa gång :O dagen innan studenten(?) aja det får väll gå, ska försöka komma ihåg dressyrpogrammet och hoppas att jag inte är allt för förvirrad, men det är bara lätt B så det ska väll inte vara så svårt!

No comments: