Thursday, May 10, 2007

what dosen´t kill you makes you stronger

.. eller? Jag vet iaf att jag lever och det är huvudsaken - kunde ha slutat riktigt illa(!) men jag ska inte säga att jag inte tycker sjukt synd om mig själv ändå
- har det fetaste blåmärket jag någonsin sett (eller jag har flera, rör inte hela min västra sida!) - och jag vågar inte ens försöka ta bort alla plåster och jag kan inte gå!
Mamma påpekade imorse ironiskt nog att det stog i tidningen igår att rulltrappan var livsfarlig (ur hälsosynpunkt) men det kan jag skriva på att den är hursomhelst,
om man som jag och amanda lyckas ramla handlöst i den, vet inte hur det gick till men sarah och amanda kom ur balans och jag som stog på trappsteget under hängde med och kunde inte få tag i nånting och i panik skrek och undrade vad amanda höll på med (det har hon berättat för jag minns inte) vet bara att vi glider ned och stannar på något sätt innan en tant - någon stannar rulltrappan (tack!) och vi ligger stilla och undrar vad fan som hände, utan att komma upp,
jag känner att jag iaf inte brytit nacken utan tar mig istället för ansiktet och undrar hur det ser ut - "lika vacker som innan" - enligt tanten bakom - tack gud - tänkte jag och undrade förvirrat om hon skulle orka hjälpa oss upp - vilket hon gör och jag lyckas väll på något sätt tacka henne så mycket, undersöker skadorna - det har gått hål på legginsen uppe på låret och inne på toaletten vid stationen upptäcker jag till min fasa - blodiga skrapränder från de vassa trappstegen - sarah ringer chriss som ska ta med plåster och meyrem bidrog med näsdukar och halft omtumlade åker vi till middan och plåstrar om mig på toaletten.
Ja, den här händelsen var kanske inte den bästa starten på kvällen - det är sånt som inte händer? eller inte borde få hända?!
Sen var det middag - inte den bästa maten och ingen efterätt?! Den gick fort iaf och rätt var det är ska några dela ut "miss worldband" med värsta motiveringen, och mycket seriösare än våra "medaljer" som vi faktiskt fick till hoss sarah innan vi skulle dra, men det var jätte kul hursomhelst och jag blev klassens barbie och aa med mitt återfunna blonda hårsvall passade det bra?! söt motivering i stil med "lång och slank och skulle passa bättre på catwalken" haha ;) Sen delade vi ut våra "medaljer" efter middagen istället,
sen började folk droppa in men det tog ett tag innan det blev nått direkt drag på stället men när allt var igång var det party party och jag försökte dansa runt så gott jag kunde med mitt ben - som kändes mindre och mindre men oj så mkt det kändes i morse istället, vilket sarah också påpekade att de skulle! - och med drinkar i högsta hugg! hade väll mina toppar och dalar under kvällen (som var lång!) men det var kul hursomhelst - men fattade nog inte riktigt att det var våran skiva, (tillsammans med el-killarna), tog taxi hem tillslut - skönt!

Är också helt täppt och halft tappat rösten, därför insåg jag att jag inte kunde jobba på praktiken imorgon, så ringde dit och hoppas det fixade sig, ska jobba när det skulle vara lov nästa vecka istället, så jag hoppas jag kan stå på benet då =/
Mamma har halft pysslat om mig idag <3 och jag ska nog återgå till soffan - mörbultad som jag känner mig, roade mig med room service och grey´s - där de hade värre skador än mig så jag ska väll vara glad, men just nu känns det inte så kul.

4 comments:

Anonymous said...

Men hjärtat, jag tyckte verkligen så jävla synd om dej aså! du förstår inte hur mycket jag led med dej! jag tar på mej skulden, det var jag som hade blandat ihop den där jävla äckliga drinken som vi shotade innan juh! hoppas det inte gör allt för ont, nästa gång vi ses ska ja blåsa!!

men om du ändå vill minnas kvällen något så finns det bilder på min pixbox; www.zaraah.pixbox.se

krya på dej hjärtat så ses vi!!

Anonymous said...

Madde stackare!
Berättade för mamma igår, men man måste ju nästan skratta åt det. Ramla ner för rulltrappan, ska man vell inte göra i vår ålder?
Aja hoppas du mår bättre!

madeleine said...

Haha, desvärre var det ju jag som insisterade på att shotta?

men tack för att ni bryr er och jag skyller inte på er heller (bara lite, hrm =P) <3

madeleine said...

och vem behöver mingelfotograf när man har dig sarah ;) en del "mindre bra" bilder men aja..(!)