Monday, May 21, 2007

"pirates of the sjödal"

Så var det måndag och dags för den omtalade poängjakten. Hade först inga planer på att vara med men det kändes ändå som att man ville ställa upp och innan jag visste ordet av det blev jag riktigt taggad när vi spökade ut oss till pirater - vi var så läckra - synd bara att nån annan klass också kommit på den brillianta idéen men vi har faktsikt snyggare. Men vi konkurrerade mot smurfar, clowner och "sop"människor så vi lär väll inte vinna poängen för bästa utklädda.

Fick en lista på massor med sjuka uppdrag, vad skulle man börja med? Men sedan betade vi av det ena uppdraget efter det andra - väldigt intensivt och så förvirrande, tänkte att det fan va det sjukaste jag gjort men blev totalt avrubbad från vad som var pinsamt eller inte, därför ställde jag tom upp på att spela fotboll (med en lök) i underkläder och toapapper(!)
Andra uppdrag var tex. att beställa en cheeseburgare utan ost och kött, sjunga för /dansa med /pussa på främmande människor i centrum, sjungande göra situps på huddinge scenen, bilda pyramider, äta maskrosor, juldans runt statyn, efefantmarsch med tillhörande marschsång, norsk fylla-tävling i trappan, sminka en cammoflage-makeup på en lärare/få en lärare att göra situps/klä ut lärare till transa, imitera kändis, klä ut sig till bebis, hämta diverse saker, skriva kärleksdikter till juryn, anordna brölopp (piratbrölopp såklart och jag var bruden eftersom jag var den enda som fick vara tjejpirat (skeppshora?) men ändå ;) och så vidare...
Det var faktsikt skitkul i början men sen började energin avta tills alla var helt slut, det höll på för länge! men vi gjorde faktiskt många mer uppdrag än vad jag trodde vi skulle så förhoppningsvis springer vi inte ut sist...

Och imorgon är det fotografering - jag har inte tänkt köpa korten men måste väll ändå vara med och jag vet inte vad jag ska ha på mig?!

No comments: