Tuesday, May 29, 2007

do you know what it feels like

Både söndag och måndag har varit väldigt intensiva,
stan med m i söndags och mission impossible is completed; att hitta en basic vit kofta och en snygg vit väska - svårare än man kan tro. Sen svängde jag förbi amanda och fixade hennes hår -blev jätte fint såklart ;) sen åt vi grillat - mysigt! - och sen orkade jag inte släpa mig hem förens sent.
Upp i måndags och stressa iväg till skolan för att städa vagnar i salongen vilket var lite kaos och sen fika med den andra klassen, glass och jordgubbar som vi fick slänga i oss eftersom vi skulle äta buffé i stan - som tur var hade dom suchi vilket jag börjat gilla? Det var i alla fall trevligt men man inser inte riktigt att man ska skiljas från alla snart.
Fixade grejer till jordgubbstårtan som jag kom på att jag och amanda skulle baka till fikat på svenskan idag - vilket blev succé ;) riktigt god måste jag säga.. Ävan fast det var sjukt stressigt i morse när vi försov oss och skulle fixa klart den, det var ialla fall värt besväret.

Sen kom annika och marre för lite förfest i mitt rum innan lisas skiva, disskuterade bla. roskilde festivalen som vi fått för oss att dra iväg till, så bra band :O hehe får se hur det blir med det, har lite svårt att se mig själv bo i tält i typ 4 dagar - men det är väll en del av själva upplevelsen och det finns ju torrshampoo(!) , biljetter fanns iaf kvar!
Hade kul på lisas skiva även om det kunde varit lite mer folk och bättre musik, kvällens chock var en gammal klasskompis som kom fram och berättade att hon nu var tillsammans med våran gamla lärare(?!) skönt att inte vara bakis idag - har bara lite sömnbrist och nattbussen hem var ju ett äventyr i sig, amanda tjatade om att hon var så pigg ;P ändå somnade vi (efter en tidig frukost? båda var vrålhungriga) och det var ju tur att vi vaknade när vi gjorde så att vi hann till sv, mysig fika och fler minnen, lite sorgligt! Sen var vi självklart tvugna att äta sista gången i matsalen, fast sista gången kanske blir imorgon eftersom jag smart nog måste lämna in permanentspolar =S ska åka med m till stan sen för att lämna tillbaks en väska..

Nu blir det lite städning (om jag orkar) och senare lite solning och promenad med marre :)

No comments: