Saturday, April 14, 2007

världen är orättvis

Måste bara blogga lite om gårdagen innan jag sticker ut till solen igen, har redan halft blivit röd ute på balkongen men det är skönare att sola hos farmor och eftersom dom åker till kina på måndag måste jag skriva ut väskbilder!
Ridningen gick ganska bra faktiskt, hade bommar och dunder var väldigt pigg, även jag piggnade till efter ridningen. Trots det var jag ändå jätte trött när jag vaknade igår och tänkte att det bara var att bita ihop och klara av dagen, hade bara kunder på eftermiddagen och den sista var en tjej med superlångt hår som hon ville slinga och klippa, det tog ju sin tid så det var lite stress iväg till "prästgården" sen.
Väl där täknte jag att jag hamlat i en annan värld.. men kvällen blev faktiskt riktigt intressant, tack vare killen från el salvador som var yngre än vad jag tänkt mig och under middagen berättade han om sitt liv som flykting och barnsoldat och hur han blev dödshotad och familjemedlemmar som dött för att de kämpat för mänskliga rättigheter, jag hade så svårt att hålla tillbaks mina tårar men det gick på något sätt och fick mig att inse att jag verkligen är ytlig ibland, här satt människan och berättade om sitt liv och som gått igenom så mycket (säkert mkt mer än det han hann berätta också) och ändå tackade han gud för att han levt det liv han levt och nu kunde hjälpa människor i sitt hemland. Det här gav mig iallafall lite perspektiv på hur människor faktiskt har det... Blir faktiskt spännande att jobba på söndag eftersom han förmodligen kommer att prata!
Men det blev ju ändå lite diskjobb och sånt för mig men det var helt okej, var bara något trött efter att ha jobbat i princip hela dagen, men tänkte att om christian jobbat oavlönad på nån flyttgrej i två månader för att han ville samla ihop pengar så att han kunde gå i skolan när han var liten så kunde jag fan stå och diska ett tag...
Kom inte hem förän vid tolv så det var bara att gå och lägga sig, ändå kunde jag inte somna med så mycket tankar i huvudet...

Nej nu blir det solning och grillning senare - mysigt! såg precis att jag fått sms om jag hade några planer på att gå ut ikväll men det räckte gott och väl med issas skiva den här veckan tror jag...

No comments: