Friday, April 06, 2007

låång fredag

Kände mig lite bättre efter bubbelbadet igår, jag <3 vårat bubbebad, totalt avslappnande.
Vad gjorde jag sen..? Fixade lite allmänt, letade fram recept och en och annan chokladpralin slank ned, sedan bestämde jag mig för att följa med och handla, så att jag kunde fixa lite hälso stuff, tänker "detoxa light" nu efter påsk...
Ridningen släpade jag mig iväg till, ny häst - corodunder - även kallad "dunder", efter att ha tjurat lite vid sadlingen gick det bättre under ridningen, gick riktigt fint även om han kändes som en stor gunghäst ibland (?) , det är något speciellt kraftfullt att rida och kunna kontrollera en stor häst (haha jo det är sant) , även fast han "dundrade" iväg ibland när det blåste läskigt i ridhuset. Ridläraren tyckte att vi kom bra överens eftersom han brukar "bråka" med folk ;) Min förskylning glömde jag nästan bort men den påminde sig imorse, har vräkt i mig frukt och juice, mer choklad, allmänt snackat med marre och folk på msn så att jag nästan inte fått nånting gjort!
Har på mig min gråa fick-klänning (är i övrigt ganska rosa för lite påsk-feeling, råkade överdosera ett rosa rouge jag hittade och resultatet blev lite påskkärring-look som jag nu halft lyckats fixa till) och önskar att det kunde vara så varmt att man kunde gå barbent, istället ska jag dra på mig leggings... för snart ska vi till farmor och äta smörgåstårta :D

No comments: